אלבניה וצפון מקדוניה: חמישה אגמים שחייבים לבקר בהם

בין הירוק העז והפסגות המושלגות של הרי הבלקן למים הכחולים והצלולים של הים האדריאטי והים היוני, מחכים לכם גם חמישה אגמים קסומים שאסור להחמיץ בטיול שלכם באלבניה וצפון מקדוניה.

אם אתם חולמים על נופים עוצרי נשימה, פינות חמד טבעיות וחוויות בלתי נשכחות, הכירו את האגמים שישדרגו כל טיול באזור: אגם אוכריד, אגם שקודר, אגם פרספה, אגם קומאן ואחרון חביב – אגם מטקה.

אגם אוכריד

אגם אוכריד – פנינת טבע בצפון מקדוניה ובאלבניה

אגם אוכריד הוא אחד האגמים העתיקים והייחודיים בעולם, והוא מציע נופים עוצרי נשימה, חופים סלעיים, ארכיאולוגיה מרתקת ועיירות קסומות על שפת המים. האיזור הסובב את האגם, הן בצידו המקדוני והן בצידו האלבני, הוא מקום מושלם לחובבי טבע, היסטוריה ותרבות, המספק שפע של אטרקציות כולל כנסיות ומנזרים עתיקים, אתרים ארכיאולוגיים יחודיים, פארקים לאומיים, מעיינות וכמובן אפשרויות לשחיה והתרעננות. טיול בצפון מקדוניה אינו שלם בלי ביקור באגם המרהיב הזה, וגם כחלק מטיול באלבניה, שם ניתן לשלב אותו עם העיר קורצ'ה.

לקריאה על העיר אוכריד וסביבתה במקדוניה הצפונית לחצו כאן

אגם שקודר

אגם שקודר – חוויה צפון אלבנית

אגם שקודר נמצא בצפון מערב אלבניה, ונחלק בין אלבניה ומונטנגרו. האגם מציע נופים קסומים, עם מים צלולים שמשקפים את ההרים המקיפים אותו. האגם הוא מקום אידיאלי למי שמחפש נוף מרשים ונגיש – שעה וחצי נסיעה בלבד מטירנה, עם טיילת נהדרת הנמצאת בעיירה שירוקה. העיר הקרובה היא כמובן העיר שקודר, המהווה את השער לכל איזור צפון אלבניה בכלל, והאלפים האלבנים בפרט.  

לקריאה נוספת על העיר שקודר והאיזור לחצו כאן

אגם פרספה

אגם פרספה – מסתורין ויופי בשלוש מדינות 

פחות מוכר אך לא פחות מרהיב, אגם פרספה נחשב לאחד האגמים הגדולים והעמוקים באזור, והוא מתפרס על שטח של שלוש מדינות – אלבניה, צפון מקדוניה, וגם יוון. האגם נודע במימיו הכחולים ובנופי ההרים המופלאים שמקיפים אותו, כאשר בצפון מקדוניה תמצאו סביבו את הפארק הלאומי גליציצ'יה. האזור מסביב לאגם מציע מגוון פעילויות כגון טיולי טבע, דיג, ושיט, כולל שיט לאי גולם בשטחה של צפון מקדוניה, המאפשרים למטיילים לחוות את השלווה והיופי הטבעיים של המקום.

אגם קומאן

אגם קומאן – נוף שאין לו תחרות בצפון אלבניה

אגם קומאן, הממוקם בצפון אלבניה, הוא למעשה תוצאה של סכירת נהר הדרין ליד העיירה קומאן. הוא מציע נופים דרמטיים עם מצוקים והרים המתנשאים מעל פני המים, ומשתקפים בהם באופן מושלם. האגם הוא גן עדן לאוהבי הנופים, עם מראות שקשה להתחרות בהם. 

האגם מציע שתי אטרקציות עיקריות, האחת היא המעבורת על אגם קומאן, והשניה היא שיט לנהר שאלה, היוצא גם הוא מהאגם. תוכלו לקרוא עוד על שניהם כאן

קניון אגם מטקה

אגם וקניון מטקה – אתר חובה בצפון מקדוניה

אגם מטקה, אף על פי שהוא הקטן ביותר ברשימה, מספק נופי קסם עם אטמוספירה של שקט ורוגע. אגם מטקה, שגם הוא תוצאה של סכירת נהר באותו שם, נמצא בקניון צר ומרשים בקרבת העיר סקופיה, בירת צפון מקדוניה. האגם הוא מקום מושלם לפיקניק, טיולי טבע, טיולי סירה והרפתקאות נוספות, בהן טיול למערת נטיפים יחודית. מטיילים המחפשים לברוח מהמולת העיר ימצאו במטקה את המקום האידיאלי להירגע וליהנות מהשלווה הטבעית.

________________________

לכל אחד מהאגמים הללו יש את הייחודיות והקסם שלו, המוסיפים עושר רב לכל טיול באלבניה או טיול בצפון מקדוניה (וכמובן שאם יש את הזמן שווה לשלב בין שתיהן, ולהכניס גם את קוסובו לסיפור). בין אם אתם מחפשים הרפתקאות אקטיביות או פינות של שקט ורוגע, האגמים האלה מציעים חוויות ומראות שלא תשכחו.

לא תמיד קל להכניס את כל היעדים במספר ימים קצר, ואני אף פעם לא ממליצה למהר יותר מדיי – אבל כדי לבנות מסלול שיהיה הגיוני ויעיל, תמיד כדאי להעזר ביעוץ טיולים אצל מי שמכירה את האיזור הכי טוב. 

אגמים באלבניה ובצפון מקדוניה