טירנה עם ילדים

נוסעים לטירנה עם ילדים? הנה משהו בשבילכם!

ברוכים הבאים לטירנה, אלבניה – עיר עם היסטוריה מודרנית עשירה, שפע מסעדות וגם שפע של פעילויות ידידותיות למשפחות שהופכות אותה ליעד אידיאלי לחופשה קצרה בלתי נשכחת עם ילדיכם.

חופשת הקיץ עוד רגע פה, ולא מעט הורים רואים את הטיסות הישירות לטירנה ותוהים – האם יש מה לעשות שם עם הילדים?

אז התשובה היא כן, יש מה לעשות עם ילדים בטירנה וסביבתה, ובפוסט זה ניקח אתכם למסע בין כמה מהאטרקציות, הפארקים ואתרי הטבע שחובה לבקר בהם אם אתם נמצאים בעיר עם ילדים.

חלק מהמקומות יתאימו לילדים קטנים, וחלקם לקצת גדולים יותר – תקראו ותשפטו מה יתאים למשפחה שלכם. 

הפארקים העירוניים

בטירנה יש שני פארקים עירוניים מרכזיים שיכולים להיות אחלה של אתנחתא עם הקטנים. 

פארק טאיוואן

פארק טאיוואן ממוקם בלב טירנה, כמה דקות הליכה דרומית מכיכר סקנדרבג. הפארק הוא מקום מפלט למשפחות המחפשות בילוי בחוץ. הפארק כולל מגרשי משחקים, מרחבים ירוקים ומתקנים שיתפסו את דמיונם של החוקרים הקטנים שלכם. תנו לילדים להשתולל, לטפס על מבני המשחקים וליהנות מהאווירה המקסימה של הפארק הירוק. 

רעבים? בצמוד לפארק מספר מסעדות בהם תוכלו לסעוד, וכן לאכול גלידה מרעננת בימי הקיץ החמים. 

הגראנד פארק \ פארק האגם המלאכותי

בדרום טירנה תמצאו פארק רחב ידיים המכונה גראנד קניון או פארק האגם המלאכותי. הפארק מציע מפלט שליו למשפחות, וכמו שהבנתם מהשם, יש בו אגם מלאכותי רחב ידיים. בטיול בפארק תוכלו להנות מטיול נינוח סביב האגם, לשוט בסירת משוטים, או לשכור אופניים ולנסוע ברחבי הפארק.

הפארק מתהדר גם במגרשי משחקים, מגרשי כושר, וכן רכבת ילדים.

כמובן שבנוסף לכל אלה תמצאו לצד האגם מספר מסעדות ובתי קפה בהם תוכלו להירגע ולהתרענן. 

הפארק הלאומי דייטי 

בפאתי העיר טירנה תמצאו את הפארק הלאומי דייטי (Dajti National Park) שם יחכו לכם מספר אטרקציות – אחת כמובן, היא הדרך לשם – בעזרת הרכבל הארוך בבלקן (4.5 ק"מ), הדייטי אקספרס, שיקח אתכם במשך 15 דקות אל מעלה ההר והפארק הלאומי.

כשתגיעו לפארק הלאומי, תמצאו שם שפע אטרקציות לילדים בגילאים שונים, וגם למבוגרים – מיני גולף, פארק חבלים, וגם גני שעשועים. לצד אלה, תמצאו ספקי שירותים עם דוכנים של ירי למטרה, טיולי סוסים (יש גם פוני) וטרקטרונים.

מעבר לזה תמצאו כמובן נופים פנורמיים, מסלולי הליכה וכן מסעדה מקומית הצופה על הנוף. 

ברחו מהחום אל פארק המים EQUOS

הקיץ באלבניה יכול להיות חם ומעייף, ושחיה היא בריחה מעולה מהחום. מרחק קצר דרומית לטירנה תמצאו את פארק המים אקווס, שיתן לכם כמה שעות של רענון וכיף. זהו לא פארק גדול במיוחד, אבל הוא מהווה בריחה נחמדה מהחום ומהעיר, וחווייה מהנה לילדים ולהורים, עם מספר בריכות ומגלשות מים.

Latitude Tirana – טרמפולינות, קיר טיפוס, ומתקני נינג'ה

האמת שהמקום הזה יכול להתאים לכל הגילאים, מילדים קטנים ועד מבוגרים – עם מתחמי טרמפולינה גדולים, קירות טיפוס, וגם מסלול נינג'ה שמסתיים עם אומגה… כיף לכל המשפחה במחירים הוגנים בהחלט. 

Latitude Tirana נמצא בפאתי העיר וניתן להגיע אליו בנסיעה קצרה ברכב או עם מונית. 

כתובת:

Mbikalimi i Unazes Re, Rruga e Kavajës, Tiranë 1019, אלבניה

ועוד כמה דברים ששווה להזכיר

הקרוסלה בכיכר סקנדרבג  

במרכז טירנה, בכיכר סקנדרבג המפורסמת, יחכו לכם לצד המוזיאונים, הבונקר, המסגד ומוסדות הציבור, גם קרוסלת סוסים שכל ילד ישמח לסיבוב עליה. 

החופים

אמנם החופים הלבנים מפורסמים של אלבניה נמצאים הרחק בדרום, אך בקרבת טירנה יש מספר חופי ים ששווים ביקור אם אתם מחפשים התרעננות ואוהבים את הבילוי על החול. רצועת החוף הקרובה לטירנה מתפרסת מקייפ אוף רודון ועד גולם, ולכן נשאר רק לבחור לאיזה חוף לנסוע. 

הזיפליין

רוצים לעוף?

לילדים הגדולים יותר ולהורים חובבי ההרפתקאות, מחכה Zipline Albania שנמצא לא רחוק מפארק המים אקווס שהזכרנו כבר. 

המפלים

בקרבת טירנה שני מפלים הנמצאים מרחק נסיעה קצר מהעיר (במיקומים שונים), שביקור בהם יאפשר לכם גם התרעננות מהחום, וגם טעימה קטנה מהטבע היפה של אלבניה. 

לסיכום 

אם אתם מגיעים לטירנה למספר ימים עם הילדים, יש לא מעט אפשרויות כדי להעסיק אותם, עם פארקים עירוניים, טבע, ים ואטרקציות נוספות – וזה כמובן מעבר למה שיש לעיר עצמה ולערים הקרובות להציע לאנשים בכל הגילאים. 

טירנה ילדים פארק טאיוואן