מחירי נהגים, מדריכים והעברות בבלקן המערבי

כאשר מתכננים טיול, לא משנה לאן, אחד השיקולים המרכזיים הוא העלות של שירותים חיוניים כגון מדריך, נהג והעברות. המחירים עבור שירותים אלו עשויים להשתנות באופן משמעותי בין ספקים ויכולים להיות מושפעים מגורמים כמו גודל הקבוצה וסוג הרכב. בפוסט זה אתן לכם כמה דוגמאות למחירים עבור שירותים נפוצים המוצעים למטייל באלבניה, קוסובו וצפון מקדוניה. 

כמה עולים מדריך או העברה? 

כמו שכבר נאמר, יש הרבה משתנים הקובעים את מחיר ההעברה, הנהג הצמוד או מדריך הטיולים שאותו תוכלו לקחת בטיול שלכם באלבניה, בקוסובו או בצפון מקדוניה. אז מעבר לברור מאליו, שהוא גודל הקבוצה וסוג הרכב – יש פשוט הבדלים לא קטנים בתמחור – שמניסיון, לא בהכרח מעידים על איכות. 

אתן לכם כמה דוגמאות מהניסיון שלי בחיפוש שירותים עבור לקוחות בחודש האחרון:

העברה מנמל סרנדה לקסאמיל

מכיוון שדרך פופולרית להגיע לאלבניה היא לקיחת מעבורת מקורפו שביוון אל סרנדה הדרומית, אחד השירותים המבוקשים הוא העברה בין הנמל אל עיירת החוף הפופולרית קסאמיל.

בשירות הזה מצאתי את ההבדלים הגדולים ביותר במחירים. מונית רגילה, תבקש בין 30 ל-40 אירו לנסיעה של כחצי שעה. זה לא נורא אם אתם קבוצה של עד 4 אנשים, אבל אם אתם צריכים יותר ממונית אחת, זה כבר הרבה כסף. מנגד, שירותי ההעברה מסוימים יבקשו 40 אירו לאדם – יקר לכל הדעות!

מה בסוף סגרתי עבור הלקוחות? העברה ל-10 אנשים ב-45 אירו לכיוון בסך הכל! 

חיסכון רציני למשפחה המטיילת, לא? 

למען הסר ספק, הלקוחות היו מרוצים מהשירות שקיבלו באותו שירות העברה – ולא חסר להם דבר. 🙂

שכירת נהג צמוד

רבים לא רוצים לשכור רכב ולנהוג, ולכן הם בוחרים לשכור נהג שיקח אותם במהלך הטיול שלכם. גם פה המחיר תלוי בכמות הנוסעים וגודל הרכב, וכמובן – גם פה יש הבדלי מחירים רציניים.

לדוגמה, משפחה מורחבת של 20 איש שיצאה לטייל ברחבי אלבניה ביקשה למצוא נהג שיקח אותם במהלך הטיול שלהם. הצעות המחיר נעו בין 250 ל-350 אירו ליום טיול במיניבוס של 20 (קצת צפוף…), לבין אותו מחיר ליום – עבור אוטובוס עם 30 מקומות בו הם יוכלו להתרווח בנסיעה ולהעביר אותה בנוח. 

מה עם קבוצות קטנות יותר? 

גם בקבוצות שיכולות להסתפק ברכב של 4+1 או של 6+1, יש הבדלי מחירים רציניים. בואו תגידו לי אתם – מה הייתם בוחרים עבור המשפחה שלכם, נגיד שאתם ארבעה – טיול ב-100 אירו לאדם, או ב-200 אירו לכל התא המשפחתי? 

בקוסובו, הפרש המחירים אמנם קטן יותר, אך בטיול ארוך הוא יכול להצטבר לכדי מאות אירו! 

אז איך שומרים על התקציב ולא נופלים עם ספקים יקרנים?

כמובן שלהשוות מחירים בעצמכם זה תמיד טוב – אבל צריך לזכור שבסוף הספקים שהכי קל להגיע אליהם הם אלה עם האתר המקודם בגוגל, ובדרך כלל – גם אלו ההכי יקרים. כמו כן, חיפוש הספקים במקורות אחרים לוקח זמן, וגם ככה חלק מהם יתגלו כלא זולים, ולפעמים – פשוט לא פנויים.

לכן, שווה לפנות למי שכבר מכיר את השוק ולא מעט ספקים – וכך לחסוך לא מעט זמן וכסף בתקציב הטיול המשפחתי שלכם.

נהג מומלץ באלבניה כבישים