כסף באלבניה – באיזה מטבע להשתמש – לק או אירו?

כסף באלבניה – לק או אירו?

זהו פוסט המתמקד במטבע הנמצא בשימוש באלבניה, כדי לקרוא עוד על שימוש בכסף מזומן ובכרטיס אשראי באלבניה, קוסובו ומקדוניה הצפונית, אתם מוזמנים להכנס לכאן

עונת התיירות הולכת ומתקרבת, ואיתה פתיחת קו הטיסות הישירות לאלבניה. אחת השאלות הנפוצות ששואלים הנוסעים לאלבניה היא – באיזה מטבע משתמשים באלבניה? 

התשובה הפשוטה היא – לק אלבני, והתשובה הקצת יותר מלאה – … אבל אפשר להשתמש גם באירו. 

אז הנה כמה שאלות ותשובות שיעשו לכם סדר. 

איפה אפשר לקנות לק אלבני בארץ?

לא ניתן לקנות לק אלבני בארץ, או מחוץ לאלבניה באופן כללי – הלק האלבני הוא "מטבע סגור". תוכלו לקנות לק אלבני רק בתוך גבולות אלבניה. זה גם אומר שתצטרכו לסיים או להחליף את הלק האלבני שנשאר לכם לפני החזרה לישראל. 

אז איזה מטבע עליי לקחת לאלבניה?

הבאת אירו במזומן היא הבחירה הטובה ביותר – והשאלה הבאה תסביר יותר למה. אבל, גם אם תביאו דולר אמריקאי או פאונד בריטי תוכלו להחליף אותם בקלות. כמובן שניתן גם לבחור למשוך מכספומט (תעריפי המשיכה משתנים).

האם אפשר לשלם באירו באלבניה?

ניתן לשלם באירו בהרבה מקומות, אך לא בכולם. נהגי מוניות, בתי מלון וסופרמרקטים גדולים יקבלו לרוב אירו. אבל עדיין מומלץ לשאת כמות קטנה של לק אלבני, שכן יש מקומות שלא יקבלו אירו,  כמו למשל על אוטובוסים עירוניים, עסקים קטנים מסוימים, ומניסיון שלי… וודהפון בעיר. 

שימו לב שלא תמיד משתלם לשלם באירו. בקיץ 2023 שער האירו-לק עמד על 100 לק לאירו, מה שהפך את השימוש באירו למשתלם מאוד, אך השער השתנה מעט מאז. עדיין לא מדובר בהפסד גדול (בכלל), אך כדאי לבדוק את השער העדכני ולהחליט אם אתם מעדיפים להמשיך לשלם באירו, או להחליף ללק. 

האם כדאי להחליף כסף בשדה התעופה?

ברוב המקרים, זול יותר להחליף בצ'יינג'  במרכז העיר טירנה או כל עיר אחרת. אז אם אפשר, שלמו עבור המונית למלון ועבור המלון באירו, ואז צאו לעיר לחפש צ'יינג' קרוב. 

האם באלבניה צריך להחליף כסף בבנק?

אין סיבה להטריח את עצמכם להגיע לבנק. בדרך כלל זול יותר ופשוט יותר להחליף בצ'יינג' קטן, ולא בבנק. קל מאוד למצוא את הצ'יינג'ים והם מסומנים בבירור. שימו לב שניתן למצוא המרת מט"ח במרכזי הערים ובאיזורים תיירותיים נוספים, אך לא בכפרים קטנים – אז אם אתם יוצאים מהשדה הישר לת'ט או לקומאן… תמירו קצת בשדה. 

כסף מטבע באלבניה לק או אירו