חג המולד והשנה החדשה 2024 באלבניה

חגיגות חג המולד והשנה החדשה באלבניה 2024 

שווקי חג המולד האירופאים מושכים אליהם תיירים רבים בכל שנה, אך בעוד שאלו בערים המערב אירופיות הם מוכרים מאוד, גם לאלבניה יש לא מעט להציע למי שמחפש חוויה חורפית קצת פחות קרה אבל לא פחות שווה.

אז את סוף 2023 ותחילת 2024 העברתי באלבניה, עם שני שווקי חג מולד מהבולטים ביותר במדינה – בסרנדה הדרומית, ובטירנה הבירה. עוד שוק חג מולד שלא הגעתי אליו השנה, אבל הוא מהמפורסמים ביותר במדינה ולכן בהחלט צריך להזכירו – הוא זה של העיר קורצ'ה הנמצאת בדרום מזרח אלבניה. 

שוק חג המולד בסרנדה

סרנדה היא אמנם יעד קיץ מוכר, שכן היא מושכת אליה המונים בזכות החופים שבסביבתה, אבל גם בחורף יש בשביל מה לבקר!

שוק חג המולד בסרנדה קיבל עדנה מחודשת ושדרוג, עם מיתוג כיעד קסום לחגים. ואף דורג במקום ה-15 בדירוג פורבס לשווקי חג המולד הטובים ביותר. השוק ממוקם על הטיילת, כך ששלג אמנם לא תראו – אבל ים בהחלט כן. עם עץ מרשים, דוכני אוכל ומשקאות, ולא מעט הופעות לאורך הערב – למבקרים בשוק החג המולד בסרנדה בהחלט הייתה חוויה ששווה את הנסיעה דרומה גם בחורף! 

 שוק חג המולד סרנדה אלבניה

שוק חג מולד סרנדה אלבניה

שוק חג המולד והשנה החדשה בטירנה 

טירנה, בירת אלבניה, מציעה למבקרים בתקופת השנה החדשה וחג המולד שוק חג מולד רחב ידיים בכיכר סקנדרבג הגדולה הממוקמת במרכז העיר. בשבועות שלקראת סוף השנה האזרחית, הכיכר מתמלאת בשפע של מתקני יריד כמו גלגל ענק, קרוסלות, וספינות פיראטים, לצד דוככני מזון, משחקים שונים, פינות ישיבה של מגוון בתי הקפה המוכרים של העיר, וכמובן – עץ חג מולד גדול ומרשים, עם המון המון קישוטים בכיכר וברחבי העיר. 

גם בטירנה, בדומה לסרנדה, תמצאו במה לצד השוק, אך זו פעילה יותר לקראת חצות בערב השנה החדשה. 

ומה לגבי הזיקוקים?

הזיקוקים בטירנה לא מתחילים ולא נגמרים בחצות של ערב השנה החדשה – ניתן לשמוע את קולות הזיקוקים שעות רבות לפני שהשעון מראה חצות, וגם בימים שאחרי. אך למרות שנדמה שיש זיקוקים בלי הפסקה ואין למה לחכות למופע של חצות – בהחלט שווה להיות בכיכר בשעה זו, למופע זיקוקים מרשים מעל בניין האופרה. 

שוק חג המולד בטירנה שוק חג המולד בטירנה שוק חג המולד בטירנה

לסיכום

על אף היותה יעד פחות מוכר בתקופה זו של השנה, בהחלט שווה לבקר באלבניה לקראת השנה האזרחית החדשה, עם שווקי חג מולד מרשימים ומהנים, מופעי זיקוקים, ומזג אוויר הרבה יותר נעים ממה שתמצאו במדינות אחרות ביבשת. 

שוק חג המולד באלבניה